Drudkh - Blood In Our Wells (reedice) CZ

2. 1. 2015

Drudkh – Blood In Our Wells

2010, Season Of Mist (reedice)

Atmosférický black metal, Ukrajina

50:04

Recenzovat čtyři roky starou desku je vždy ošemetné. Deska už si našla svou cestu, své posluchače a mnohdy i odpůrce, a recenzentovi tak nezbývá než konstatovat status quo. V případě vydavatelského počinu labelu Season Of Mist, který poté, co přijal do své náruče ukrajinský all-star blackový team Drudkh, vydal hned dvojici desek v reedici, ale skoro plesám, že se můžu vrátit do roku 2006 a zrecenzovat desku Blood In Our Wells, ačkoliv je to už vlastně zbytečné.

Že Drudkh je společný projekt takových pojmů jako jsou Lucifugum a Hate Forest je myslím každému fandovi černoty známo, a že už jenom koexistence takového party muzikantů zaručuje luxusní zážitek je dané předem. Na této desce se ale čtveřice rarachů vzepjala k jejich mistrovskému výkonu – co pro západoevropský melodický black metal znamená Falkenbach, to znamená Drudkh pro svět na východ od Prahy, pojem, který inspiruje. A spojitost snadno najdete i v hudbě – neskutečně atmosférický, rozmáchlý a epicky vypravěčská hudba, se základem blackového kytarového bzučáku a tlumených, zato majestátních kláves. Skladby se točí kolem deseti minut, a i přes to, že některé motivy jsou až hypnoticky repetitivní, zní vám v hlavě dál. To je příklad písničky Solitude, která je na letmý poslech až dětinsky banální, i když hlubší náhled odhalí spoustu velmi nápaditých variací a modulací. Druhým vrcholem desky je pro mě závěrečná instrumentální Ukrainian Insurgent Army, která si skoro vynucuje srovnání s geniální instrumentálkou Baldur’s Tod od Falkenbach – obě písně jsou důkazem, že hudba nepotřebuje slova, aby vyprávěla.

Jsem velice rád, že Season Of Mist nepodrobil tuto desku nějakému zdrcujícímu remasteru, lehce undergroundový zvuk dodává desce skvělý feeling – což je ostatně důvod, proč tuto desku miluji. Takto atmosférických blackových nahrávek je jako šafránu, atmosféra je totiž v hudbě a kompozicích, ne v nařvaných klávesách a imitacích orchestrů.

Headbanger

Hodnocení: 10/10